Euro

Jag har inte åldern inne,
så jag får enbart rösta med mitt sinne.

Nästan alla partier vill ha en gemensam valuta,
dom får enligt mig som partier sluta.
För med ny peng,
ska vi med alla gammla släng.
Vilket slöseri,
för att inte tala om centerpartiets hyckleri.

Smyghöjningar sker sen i affärerna,
befolkningen får en utvidgning i artärerna.

Sjukhusets pengar tar slut,
befolkningens tarmarna slår en knut.

Ingen har råd att operera,
alla vill nu demonstrera,
politikerna demostrationen ignorera,
befolkningen undrar om detta är något vi ska tolerera.

Ingen har råd med en ärta,
alla känner nu smärta.

Så du med åldern inne,
sätt på dig ett linne,

och gå och rösta,
för att sedan inte behöva trösta.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0